Golden circle tour

31 maart 2013 - Reykjavík, IJsland

Vandaag hebben we een lange dag gehad. Sandra had de wekker gezet op haar telefoon, maar ze was vergeten dat die de zomertijd automatisch instelde, terwijl Ijsland geen zomertijd heeft. Dus we zaten goed en wel om 06.30 uur (een uur te vroeg) al in de kleren en wilden ontbijten. Het buffet was echter pas om 07.00 uur geopend. We waren in elk geval wel op tijd.

We werden bij het hotel opgehaald door Gunar, onze reisleider voor de dag. na een saai bezoekje aan een bedrijf dat de hete stoom omzet in allerlei goede dingen, zijn we naar een krater geweest en overal waar we kwamen keken we onze ogen uit. Wat is het hier mooi. we hebben een vulkaan gezien, van een afstandje ook de vulkaan die in 2010 voor zoveel overlast heeft gezorgd, we hebben geisers gezien en prachtige watervallen. Dineke was halverwege de dag teleurgesteld omdat de batterij van de camera leeg was. Die had ze gisteravond tijdens de maaltijd achter gelaten om op te

laden, ware het niet dat wanneer je de sleutel van de kamer mee neemt er geen stroom meer is. Gelukkig had Sandra nog een volle batterij en hoefden we niets te missen.

we hebben water getapt bij de waterval, heerlijk fris water. Bij de tweede waterval, die nog indrukwekkender was, was dit niet mogelijk in verband met zand in het water. Daarna hebben we de breuklijn nog bezocht en daar stonden we op de breuklijn tussen ijsland en noord amerika. Er zullen nog een aantal foto's volgen wanneer we weer in Nederland zijn. So far so good!!!!!

1. Pap en mam:
    1 april 2013
    wat een mooi land zo te zien , hoe gaat het nou met je keel Sandra? en hoe gaat het met jou Dineke? kunnen jullie het volhouden nu nog een fijne 2 de paas dag en geniet er van , maar wees voorzichtig hoor liefs pap en mam opa en opaxx