Een rit op Ijslanders

1 april 2013 - Reykjavík, IJsland

We zijn net terug op de hotelkamer. Uitgeteld, maar zeer tevreden!

we begonnen de dag om 08.00 uur, toen werden we opgehaald bij het hotel door de eigenaar van Sólhestar, een bedrijf datIjslanders heeft en ritten begeleidt. Onze eerste ervaring op een Ijslander. We kregen goede en pittige paarden mee. Van te voren konden we er een warme overal aan trekken, een cap pakken en laarzen aantrekken.

Dineke heeft een klein koppie, dus het kostte even wat moeite om de juiste maat te vinden, maar dit lukte uiteindelijk (dachten we). Tijdens de rit leerden we vande begeleidster hoe we het paard op een zwevende manier konden laten tölten, een speciale gang waarbij het lijkt alsof het paard zweeft en je gewoon kunt blijven zitten. Erg relaxed als het je lukt en bij ons was dat het geval.

Toen we eenmaal sneller gingen kwam Dineke er achter dat haar cap toch iets te groot was en zakte de cap continu over haar ogen zakte, dapper als ze was deed ze de cap onder het rijden steeds omhoog, zodat ze goed konzien. Toen we vaker sneller gingen werd dit hinderlijk, dus heeft ze gewisseld van cap met de begeleidster. Er is een gezegde over een blinde op een paard, dit gold voor Dineke. Ondanks alles, tijdens het galopperen verloor ze ook nog beide stijgbeugels,is ze toch blijven zitten. Ik was er van onder de indruk!

we zouden met een groep gaan rijden, maar wij bleken de groep te zijn. Ditwas wel een luxe. We hebben daardoor de langere en mooiere route kunnen rijdenkunnen nemen en kregen de beste paarden mee.

Van de eigenaar kregen we na afloop nog een dikke knuffel, vrienden zijn hier snel gemaakt. Voor een ieder die nog naar Ijsland  gaat is dit echt zeer de moeite waard.

In de middag werden we wederom bij het hotel op gehaald en zijn we naar de Blue Lagoon gegaan. Bad Nieuweschans in het kwadraat, en qua pracht ook vele malen mooier en ydillischer. We waren allebei erg moe, dus blij dat we na alle activiteiten van de afgelopen dagen even konden genieten.

Morgen wordt te gekke maar zware dag. we worden om 08.30 uur opgehaald voor een wandeling over een gletsjer en worden 10 uur later weer terugbgebracht. De wandeling zelf zal zo'n drie uur duren. Heel spannend. Tot nu toe hebben we het maximale uit de vakantie gehaald. Ook de laatste dag zal dat niet anders zijn :-)

1. Bep en Fred:
    2 april 2013
    Jullie halen echt het maximale uit deze korte vakantie. Super!
    Geniet nog maar even. Voor morgen: Fijne vlucht naar huis.
  2. Pap en mam:
    2 april 2013
    wat een ervaring he? fijn dat jullie even weer bij konden komen he nu maar hopen dat het ook vandaag weer een leuke dag word als afsluiting van de vacantie , ps mooie fotos hoor liefs van ons beidjes mam ,oma xx