Maro y Caballos

16 oktober 2012 - Granada, Spanje

Ik heb vandaag ondanks het feit dat ik op mijn verjaardag voor het eerst een hele dag alleen was toch een fantastische dag gehad. Ik werd vanochtend wakker met  allemaal mailtjes en e-cards met felicitaties, waarvoor dank.

Nadien heb ik de knoop doorgehakt en besloten te gaan paardrijden.

Ik had hierover al mailcontact gehad met de eigenaresse en kon er om 15.00 uur terecht voor eennrit van 2 uur. Maar hoe ik het ook intoetste op mijn navigatie, hij pakte het adres van de paardenhouderij niet. Ik heb de eigenaresse maar gemaild met de vraag of ze me de weg kon wijzen. Ze gaf me hetzelfde adres als wat op internet stond en daarbij vermeldde ze dat het richting de lidl was en dan nog 2 á 3 minuten doorrijden.

Om 12.00 uur ben ik dus maar op zoek gegaan naar Hidalgo. Uiteindelijk ben ik er met wat hulp van de Spaanse medemens achter gekomen dat het op een achteraf gelegen industrie terrein lag, via een onverharde weg moest je dan nog een paar honderd meter doorlopen. Maar daar stonden ze wel, al die mooie volbloed Andalusiërs. Maar ja, ik kwam daar in een jurkje, een paar uur te vroeg en trof de man van de eigenaresse met een kennis. Hij stelde zichzelf voor en vroeg of ik een biertje met hen wilde drinken. Dit gedaan. Het gesprek ging al snel over paarden en hoe lang ik al reed. Toen kwamen de  verhalen over de gekke dingen die hij had mee gemaakt.

Uiteindelijk ben ik weg gegaan om me om te kleden en moest ik me rond 15.00 uur weer melden.

Toen ik aankwam, stonden de paarden al klaar om geborsteld en opgezadeld te worden. Andalusiërs zijn overigens behoorlijk grote paarden. Mijn paard voor vandaag heette Malaqueña. Een schimmel, maar prachtig. Een Duits meisje van 14, de eigenaresse Heidi en ik zijn opgestegen en weg gegaan. We hebben een mooie rit door de bergen gemaakt en zijn ook nog even kort bij de zee langs geweest.

Al met al een prachtige rit. Ik vertelde Heidi onderweg dat ik mezelf geen beter cadeau had kunnen geven, waarop ze vroeg of ik jarig was. Ik werd gelijk gefeliciteerd.

Toen we terug kwamen zei ze tegen haar man dat hij een champagnefles moest ophalen en hebben we met zijn allen een fles champagne soldaat gemaakt ter ere van mijn verjaardag.

Nadien op aanraden van de eigenaar van het appartementencomplex gegeten bij een Italiaans restaurant in Nerja. Ook dit was geslaagd. Ik kreeg van hem zelfs nog een compliment over mijn Spaans. Nou al met al een leuke dag. Morgen een lekker luierdagje op het strand en dan morgenavond mijn koffers maar weer pakken en op naar de volgende en tevens laatste stop voordat ik weer naar huis ga.

1. Harry en Dineke:
    16 oktober 2012
    Nou meid, zo te lezen heb je weer een prachtige dag gehad.
    Koester deze pareltjes want hier regent het op dit moment.
  2. Dvanderwaal:
    16 oktober 2012
    we kregen net je mailtje binnen dus wel laat , maar toch nog gefeliciteerdhoor meisje van je opa en mij, fijn dat je zo,n fijne dag had nu slaap maar lekker liefs van ons beidjes xxx
  3. Bep en Fred:
    17 oktober 2012
    Zo te horen heb je toch een leuke verjaardag gehad.
    Fijn te horen. Heerlijk paard gereden. flesje champagne gedronken.
    Wat wil een mens nog meer. Maar ja, aan alles komt een einde. zo ook aan deze vakantie. Geniet nog maar van je laatste dagen.
    Beso grande,
  4. Karin en Miro:
    17 oktober 2012
    San ik ben jaloers! Wat heerlijk en dat nog wel op je verjaardag. Ik hoef dus niet te vragen hoe je verjaardag was. We zien je snel dikke kus!
  5. Liza:
    18 oktober 2012
    Geweldig dat je zo'n mooie verjaardag hebt gehad!!! Veel plezier nog laiverd! x